VIA FERRADA TOSSAL DE MIRAVET Primer tram iniciació

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

La via Ferrada del Tossal de Miravet fou construïda per nosaltres l’any  2009 i actualment s’ha convertit en una de les clàssiques  que cal realitzar sens dubte, amb un lògic itinerari i molt bon equipament.

Especial per iniciar-se en aquest mon vertical de les vies ferrades. La realització del primer tram és perfecta tant per la seva longitud com dificultat i ens permet que sigui apta, per anar amb nens o per a persones que vulguin anar més tranquil·les i vulguin comprovar les seves aptituds abans de fer itineraris més llargs.

El primer tram, amb una dificultat de K2 i algun pas aïllat de K3 màxim, comença per una zona inclinada i fàcil i continua per una travessia que ens situa en un mur vertical que disposa de molts esglaons, molt propers els uns amb els altres. Després d’una petita travessa arribem a la meitat del recorregut que té dos ponts nepalesos no obligats. Val la pena de travessar-los però, si no ho volem fer, podem continuar directament per un mur vertical més fàcil. Després d’un tram aeri arribarem a una zona més fàcil al capdamunt del ressalt, com si es tractés d’una agulla. Des d’aquest punt baixarem.

ON ES REALITZA LA VIA

El Pont de Suert. Pirineus de Lleida.

Mitja. K2/K3. Apta per a nens. Per tenir una grata experiència i recomanat. Molt divertit i emocionant, en un escenari de gran bellesa.

DESNIVELL

60 metres.

110 metres.

APROXIMACIÓ

Des de l’Escola sortim equipats i realitzem l’aproximació a peu en 15 minuts.

TEMPS D’ASCENSIÓ

1 a 1,30 hores.

DESCENS

30 minuts.

Realitzem ascensos als matins  a les 9,00 h i a la tarda a les 16,00 h, hora de trobada a la nostra base ECEM Escola de Muntanya, on us donarem tota la informació. L’activitat del matí s’acaba aproximadament a les 13,00 h i la de la tarda a les 20,00 h. Amb reserva prèvia.

A partir de 8 a 12 anys, sempre que vagin acompanyats d’un progenitor o tutor i que hagin realitzat alguna via ferrada prèviament. Alçada 1,20 mts. Es requereix consultar abans.

Condició física normal.

Guies d’alta muntanya UIAGM i TEAM, TEE, casc, arnès, cinta dissipadora d’energia, guants de protecció, assegurances d’accidents i de responsabilitat civil, IVA.

Disposem d’àmplia zona verda amb Pàrking privat vestuaris i dutxes.

Menors de 8 a 12 anys: 35,00 €. Adults: 40,00 €

La temporada: Tot l’any.