Ref: Ferrades
VIA FERRADA POI D'UNHA

La via Ferrada de Poi d’Unha, situada en el bonic poble d’Unha, fou construïda per nosaltres l’any 2009 i actualment s’ha convertit en una de les grans clàssiques que cal realitzar, amb un lògic itinerari, excel·lent equipament i immillorables vistes de les grans muntanyes dels Pirineus, del Montardo a l’Aneto entre d’altres.

La via té 3 trams molt evidents des dels quals  sempre es permet un escapament en cas necessari. Les dificultats són progressives.

El primer tram. Dissenyat per a la iniciació, amb una dificultat de K2.Té aproximadament un recorregut de 150 metres.

El segon tram. Aquest mur, en conjunt, és el més esportiu i transcorre en vertical  amb algun pas desplomat. Escala en espiral s’ha convertit en la icona de la via. Arribarem al balcó dels voltors, amb unes excel·lents vistes de tota la vall. Té aproximadament un recorregut de 250 metres.

El tercer tram. Aquest és el més aeri i més llarg de la via ferrada. Trobarem un gran mur d’uns 100 metres amb alguna zona desplomada. Té aproximadament un recorregut de 350 metres.

ON ES REALITZA LA VIA

Val d’Aran. Unha. Pirineus de Lleida.

PUNTO DE TROBADA

Mitja. K4. Via llarga. Per tenir una grata experiència i recomanat. En un escenari de gran bellesa.

DESNIVELL

647 metres.

775 metres.

APROXIMACIÓ

A peu 25 minuts.

TEMPS D’ASCENSIÓ

De 3,00 a 4,00 hores.

DESCENS

1 hora.

Realitzem ascensos als matins a les 9,00 h., hora de trobada a la nostra base ECEM Escola de Muntanya, on us donarem tota la informació.  Finalització activitat: 14,30 h aproximadament. Amb reserva prèvia.

A partir de 12 anys, sempre que vagin acompanyats d’un progenitor o tutor i que hagin realitzat alguna via ferrada prèviament. Es requereix consultar abans.

Condició física normal. Amb experiència en altres vies ferrades.

Guies d’alta muntanya UIAGM, TEAM, TEE, casc, arnès, cinta dissipadora d’energia, guants de protecció, assegurances d’accidents i de responsabilitat civil, IVA.

Disposem d’àmplia zona verda amb Pàrking privat, vestuaris i dutxes.

Menors de 12 a 17 anys: 55,00 €. Adults: 60,00 € * Preu per grups de 4 persones.

LA TEMPORADA: Tot l’any.