VIA FERRADA CROQUETA D'OBARRA

La via Ferrada de La Croqueta de Obarra està situada al Congost i pròxima al Monestir romànic de Santa María de Obarra del segle XI. Fou construïda l’any 2012, i és una de las clàssiques que cal realitzar, sens dubte. Es tracta d’un llarg itinerari que disposa d’un bon equipament. La via consta de 3 trams molt evidents des dels quals sempre es permet un escapament en cas necessari. Les dificultats són progressives.

El primer tram va per un mur on hi alternen zones verticals i algun pas amb preses de roca. Continuem per terreny fàcil, arribem a una àmplia franja i caminem fins a l’inici del segon tram. Té aproximadametn un desnivell de 100 metres.

El segon tram, evident, per terreny molt vertical ben equipat, segueix un bonic mur amb algun pas desplomat. Utilitzarem alguna presa de roca natural. Arribem al primer pont tibetà i, un cop superat, accedim al capdamunt d’una agulla a 1.333 metres.

El tercer tram continua per una aresta i baixa per un diedre d’uns 10 metres. Travessem una vira per passar al segon pont. Un compassat,  progressem per un aeri i vertiginós esperó de la Aguja de la Croqueta. Una travessa aèria ens apropa al tercer pont, amb cable per a peus i mans. Superem l’últim mur, una mica més fàcil. Amb unes vistes impressionants, arribem al cim de la Aguja de la Croqueta de Obarra de 1.396 metres.

ON ES REALITZA LA VIA

Valle de Isábena, Obarra, Pirineus de Lleida.

MITJA: K4. Via llarga. Per tenir una grata experiència y recomanada. En un escenari de gran bellesa.

DESNIVELL

355metres.

1.000 metres.

APROXIMACIÓ

A peu 5 minuts.

TEMPS D’ASCENSIÓ

2,30 a 3,00 hores.

DESCENS

45 minuts.

Realitzem ascensos als matins a les 9,00 h hora de trobada a la nostra base ECEM Escola de Muntanya, on us donarem tota la informació. S’acaba aproximadament a les 14 h.  Amb reserva prèvia.

A partir de 12 anys, sempre que vagin acompanyats d’un progenitor o tutor i que hagin realitzat alguna via ferrada prèviament. Es requereix consultar abans.

Condició física normal. Amb experiència en altres vies ferrades.

Guies d’alta muntanya UIAGM, TEAM, TEE, casc, arnès, cinta dissipadora d’energia, guants de protecció, assegurances d’accidents i de responsabilitat civil, IVA.

Disposem d’àmplia zona verd amb  Pàrking privat, vestuaris i dutxes.

Menors de 12 a 17 anys: 55,00 €

LA TEMPORADA: Tot l’any.